Strategi Pemasaran PT Bank Syariah Indonesia KCP Cemara Asri dalam Menawarkan Produk Pembiayaan Pra Pensiun Guna Menarik Minat Nasabah

Budi Februari, Nursantri Yanti

Abstract


The purpose of this study was to determine effective marketing strategies in offering pre-pension financing products by PT Bank Syariah Indonesia KCP Cemara Asri and increasing customer interest in this product. This study also aims to determine how effective marketing strategies can increase bank income and improve the quality of Islamic financial services. In this study, researchers applied a qualitative method that prioritizes data collection through field study techniques or field research. This approach was chosen to obtain an in-depth understanding of the obstacles faced by Bank Syariah Indonesia KCP Cemara Asri in marketing pre-retirement financing products. Qualitative methods allow researchers to dive into the perspectives of various related parties and analyze effective marketing strategies to increase customer interest in these products. effective marketing strategies for PT Bank Syariah Indonesia KCP Cemara Asri for pre-retirement financing products involve an integrated and diverse approach. The steps include increasing public education about the product, strengthening digital promotion, establishing cooperation with companies, and organizing seminars and education to the public.


Keywords


marketing, bank syariah Indonesia, financing products, customers

Full Text:

PDF

References


Anggara, H. (2021). STRATEGI PEMASARAN PADA PRODUK PEMBIAYAAN PRA PENSIUN DI BANK SYARIAH INDONESIA KCP KUANSING A . YANI Heri Anggara Fakultas Ilmu Sosial , Universitas Islam Kuantan Singingi ( UNIKS ) Bank adalah badan usaha yang menghimpun dana dari masyarakat dalam bentu. Jurnal Ekonoi Islam, 459–482.

Auria, Y., Istan, M., & Ilhamiwati, M. (2023). Tantangan Dan Strategi Bank Syariah Indonesia Dalam Pembiayaan Pensiun. http://e-theses.iaincurup.ac.id/3311/

Austinnisa, F. (2023). STRATEGI PEMASARAN SYARIAH DALAM MENINGKATKAN MINAT NASABAH PEMBIAYAAN PENSIUNAN DI BSI KCP PASAR BABAT LAMONGAN. 6, 51–62.

Fitri, I. S. (2018). STRATEGI PEMASARAN PADA PRODUK PEMBIAYAAN PENSIUN DI BANK SYARIAH MANDIRI KCP UNGARAN. 1–26.

Haile G, A. M. and E. A. (2023). STRATEGI PEMASARAN PRODUK PEMBIAYAAN PENSIUN DENGAN MENGGUNAKAN AKAD MURABAHAH (STUDI KASUS PADA BANK SYARIAH INDONESIA KCP PANCOR LOMBOK TIMUR). 4(1), 88–100.

Hakim, Lukmanul and Nurjannah, A. and others. (2020). Pengembangan sosialisasi produk bank syariah indonesia (produk pensiun dan pra pensiun BSI KCP Cirebon plered 2). Al Naqdu: Jurnal Kajian Keislaman, 1(2), 1.

Ilmu, D., Syariah, P., & Murti, S. A. (2023). Pembiayaan Pensiun Berkah Pada Bank Syariah Indonesia Kcp Semarang Majapahit.

Indahningrum, R. putri, & lia dwi jayanti. (2020). STRATEGI PEMASARAN PEMBIAYAN PENSIUN BERKAH DI BANK SYARIAH MANDIRI KANTOR CABANG PEMBANTU KOTAGEDE YOGYAKARTA. 2507(1), 1–9. http://journal.um-surabaya.ac.id/index.php/JKM/article/view/2203

James W, Elston D, T. J. et al. (2020). Strategi Pemasaran Pembiayaan Produk Pra Pensiun. Andrew’s Disease of the Skin Clinical Dermatology.

NADIA, A. (2017). PENERAPAN STRATEGI BAURAN PEMASARAN DENGAN METODE KEMITRAAN DALAM MENINGKATKAN PROFITABILITAS PADA PEMBIAYAAN PENSIUN DI BANK BSI KC PALU WOLTER MONGINSIDI. Angewandte Chemie International Edition, 6(11), 951–952., 5–24. http://repo.iain-tulungagung.ac.id/5510/5/BAB 2.pdf

Nurul Inayah, A. R. A. R. (2022). Strategi Marketing Sales Force (SF) Dalam Produk Pembiayaan Di Bank Syariah Indonesia KCP Kota Pinang. Education Achievement: Journal of Science and Research, 30–42. https://doi.org/10.51178/jsr.v3i1.477

R, Yaro, J. a, Yamauchi, F., Larson, D. F., Work, S. F. O. R., Work, D., Wolseth, J., Wiuf, C., Donnelly, P., Wilson, J., Wilson, J., Wilson-Parr, R., Westminster, N., Plc, B., No, W., Office, R., Authority, P. R., Authority, F. C., Authority, P. R., … Marchetti, A. (2018). STRATEGI PEMASARAN PEMBIAYAAN PENSIUNAN SYARIAH (Studi Kasus Bank Syariah Mandiri Kantor Cabang Pembantu Panglima Polim). In World Development (Vol. 1, Issue 1). http://www.fao.org/3/I8739EN/i8739en.pdf%0Ahttp://dx.doi.org/10.1016/j.adolescence.2017.01.003%0Ahttp://dx.doi.org/10.1016/j.childyouth.2011.10.007%0Ahttps://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/23288604.2016.1224023%0Ahttp://pjx.sagepub.com/lookup/doi/10

Saputra, F. A. (2020). ( Studi Kasus Bank Syariah Mandiri KCP Teluk Betung ) INSTITUT AGAMA ISLAM NEGERI ( IAIN ) METRO 1441H / 2020 M ( Studi Kasus Bank Syariah Mandiri KCP Teluk Betung ) INSTITUT AGAMA ISLAM NEGERI ( IAIN ) METRO.

Siregar, A. A. (2022). Strategi Pemasaran Produk Pra Pensiun Bagi PNS Di PT. Bank Syariah Mandiri Kc. Lubuk Pakam (Studi Kasus Pada Bank Syariah Mandiri Kc. Lubuk Pakam). http://repository.uinsu.ac.id/8325/

Sistem, K., Produk, D., & Musyarakah, P. (2014). Fakultas ekonomi dan bisnis islam. 5(0355), 18–20.

Soleman, R., Muhamad, R., & Kaharuddin, K. (2023). Strategi Pemasaran Kredit Mantap Pensiunan Terhadap Minat Nasabah Di Bank Mandiri Taspen Kcp Kota Ternate. J-ESA (Jurnal Ekonomi Syariah), 6(2), 1–10. https://doi.org/10.52266/jesa.v6i2.1846

Tunggadewi, T. (2018). STRATEGI PEMASARAN PRODUK PEMBIAYAAN PENSIUN PADA BANK SYARIAH MANDIRI KANTOR CABANG PEMBANTU KATAMSO. World Development, 1(1), 1–15. http://www.fao.org/3/I8739EN/i8739en.pdf%0Ahttp://dx.doi.org/10.1016/j.adolescence.2017.01.003%0Ahttp://dx.doi.org/10.1016/j.childyouth.2011.10.007%0Ahttps://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/23288604.2016.1224023%0Ahttp://pjx.sagepub.com/lookup/doi/10

Wahidmurni. (2017). STRATEGI PEMASARAN PRODUK PEMBIAYAAN PENSIUN PADA BANK SYARIAH MANDIRI KANTOR CABANG PERBAUNGAN. 2588–2593.




DOI: http://dx.doi.org/10.33087/eksis.v15i1.427

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Eksis: Jurnal Ilmiah Ekonomi dan Bisnis
Publisher: Fakultas Ekonomi Universitas Batanghari Jambi
Jl. Slamet Ryadi, Broni-Jambi, Kodepos: 36122, Phone: 0741-668280, email: eksis.feubr@gmail.com

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.